najtanszy bilet kolejowy do Krakowa z Warszawy

filter portal

Temat: 14/08/2010 - Iron Maiden - Węgry [ wyjazd z Wrocławia ]
Jako ekspert od cen biletów wiem, że najtańszą możliwością przejazdu TLK z Wrocławia do Krakowa dla osoby której nie przysługują żadne zniżki jest bilet fioletowy, który kosztuje 32 zł w jedną ... kupić biletu fioletowego na trasie Wrocław-Kraków i z powrotem, tylko Wrocław -Przemyśl i z powrotem. Taki bilet faktycznie istnieje i kosztuje 42zł. Bilet fioletowy można kupić w relacjach: WarszawaKraków KrakówWarszawa Wrocław – Przemyśl Przemyśl – Wrocław W pociągach tych relacji na trasie np Wrocław-Kraków obowiązuje normalna taryfa TLK. Jednak w tym wypadku faktycznie taniej kupić bilet na cała trasę czyli Wro-Prze za 42zł. A propos. Gdyby taki bilet nawet istniał to kosztowałby w/g tabeli kilometrów TLK nie 32 a 34zł. Także tu, byłeś niedokładny. Trasa kolejowa to 268km. Wszystko...
Źródło: sanktuariumfc.org/forum/viewtopic.php?t=9008



Temat: : Olej kolej - lecimy!
LOT i kolej powalczą o pasażerów LOT wszedł w bezpośrednią konkurencję z koleją oferując 100 tys. biletów w promocyjnej cenie na rejsach krajowych. Na trasie Warszawa - Gdańsk w lipcu promocyjnych biletów już nie ma, niewiele ich zostało na rejsy ze stolicy do Wrocławia i Szczecina. - 100 tysięcy biletów zostało rozłożonych na każdy rejs niezależnie od pory dnia, w jakim jest wykonywane połączenie, a także dnia tygodnia - powiedział PAP rzecznik PLL LOT Jacek Balcer. Bilety będą sprzedawane do końca roku. Jak zapewnia spółka, cena za bilet jest ostateczna. Nowe taryfy dostępne są tylko podczas kupna biletu przez internet. Biletów nie można jednak zwrócić, nie można też zmienić rezerwacji. Jak dodał Balcer, na niektóre połączenia pasażerowie kupowali jednocześnie po kilka biletów. - Ogromnym zainteresowaniem w sezonie letnim cieszą się połączenia z Warszawy do Gdańska czy Wrocławia, Szczecina. Szczególnie, kiedy jest to połączenie weekendowe - powiedział. Średni czas podróży na trasie Warszawa-Gdańsk trwa ponad godzinę, Warszawa-Szczecin ok. 1,5 h, a Warszawa-Katowice ok. godzinę. Najtańsze bilety LOT z Katowic, Wrocławia, Gdańska, Poznania i Rzeszowa kosztują, w jedną stronę 79 zł; zaś z Warszawy, Krakowa i Szczecina - 99 zł. Promocyjne bilety na trasie Warszawa-Gdańsk w lipcu zostały już sprzedane. Podobnie jest z lotami do Szczecina czy Wrocławia. Do Krakowa, Poznania, Rzeszowa czy Katowic można jeszcze w lipcu dostać najtańsze bilety. Ceny LOT-u są porównywalne z cenami biletów kolejowych. Cena za przejazd koleją między największymi polskimi miastami waha się w zależności od kategorii pociągu od kilkudziesięciu do ponad 150 zł. Najdroższe są ekspresy, ale one oferują też najlepsze warunki podróży. Jak poinformowało PAP biuro prasowe PKP Intercity, przejazd ekspresem z Warszawy do Krakowa, Katowic czy Poznania kosztuje w pierwszej klasie 135 zł w jedną stronę, a w dwie strony 270 zł. Bilet tej samej relacji w drugiej klasie jest tańszy - trzeba za niego zapłacić 98 zł w jedną stronę, a za powrotny 196 zł. Za przejazd ekspresem z Warszawy do Wrocławia i Rzeszowa trzeba w pierwszej klasie zapłacić 146 zł w jedną stroną, a 292 zł w dwie strony, natomiast w drugiej klasie 106 zł w jedną stronę, a 212 zł w dwie strony. Z Warszawy do Gdańska przejazd kosztuje 137 zł w pierwszej klasie lub 102 zł w drugiej. Za bilet powrotny trzeba zapłacić odpowiednio 274 zł lub 204 zł. Droższy jest bilet z Krakowa do Gdańska - za bilet w pierwszej klasie w jedną stronę zapłacimy 158 zł, a w dwie strony 316 zł. W drugiej klasie będzie to 117 zł w jedną stronę i 234 zł za bilet powrotny. Do ceny biletu za każdy pociąg typu express intercity trzeba doliczyć 12 zł za miejscówkę. Między dużymi miastami kursują też tańsze pociągi dla pasażerów bardziej liczących się z kosztami w barwach Tanich Linii Kolejowych (marka PKP Intercity) i InterRegio Przewozów Regionalnych. Bilety na przejazd TLK z Warszawy do innych dużych miast wahają się między ok. 70 zł w jedną stronę w pierwszej klasie, do ok. 200 w pierwszej klasie w obydwie strony. Przejazd pociągiem InterRegio to koszt ok. 40 zł dla pasażera podróżującego z normalnym biletem albo ok. 25-30 zł za bilet ulgowy. Poważną wadą podróżowania nad morze jest czas przejazdu. Ekspres z Warszawy do Gdańska jedzie ponad 5 godz., a z Krakowa do Gdańska prawie 8 godz. W Przypadku TLK jest do prawie 6,5 godz. z Warszawy do Gdańska i prawie 11,5 godz. z Krakowa do...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=9834


Temat: : PKP IC zliwiduje 40-50 pociągów TLK
Kolejna rzeź połączeń kolejowych. Jak ustaliło "Metro", jeszcze przed wakacjami z rozkładu jazdy znikną najtańsze połączenia kolejowe m.in. do Krakowa, Gdyni, Białegostoku, Wrocławia, Olsztyna czy Suwałk. PKP InterCity jeszcze nie ujawniło listy pociągów, które w czerwcu znikną z rozkładu. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że nie będzie w nim niektórych połączeń z Gdyni oraz Olsztyna czy Krakowa. Trudniej będzie również dojechać z ... odjeżdża zaledwie osiem składów [współczuję, to jest dramat]. Na koniec wypadnie też jedno z połączeń Białystok - Warszawa. W sumie z rozkładu znikną aż 43 pociągi. Oficjalny powód: długi, jakie PKP IC ma wobec spokrewnionej z nim spółki Polskie Linie Kolejowe, która zarządza torami. - Jeszcze nie ma ostatecznej listy, możliwe są korekty - podkreśla Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity. Nie chce ... jednak, że większość zawieszanych w czerwcu połączeń to pociągi Tanich Linii Kolejowych, czyli - jak sama nazwa wskazuje - takich, których ceny biletów są najniższe. Co gorsza, decyzja PKP IC to nie koniec likwidacji taniego transportu kolejowego. Wciąż nie wiadomo bowiem, czy i jeśli tak, to kiedy wrócą do rozkładu pociągi InterRegio (ok. 50), których wprowadzenie spowodowało obniżkę cen biletów. Kursowanie tych ... konkurencyjne InterRegio, a teraz wycina Tanie Linie Kolejowe. To chore, ale jest na rękę PKP, bo woli spółka rozwijać drogie połączenia - mówi Patryk Skopiec, wiceprezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei. ... lata naszego rynku kolejowego. - Zachodnie koleje wejdą wtedy na główne trasy, np. z Warszawy do Krakowa czy Poznania, gdzie nikt nie konkuruje z InterCity. Można się spodziewać, że nasza firma...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=10287


Temat: : Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne
Za 38 złotych z Krakowa do Warszawy! 38 złotych! Tyle już wkrótce zapłacimy za przejazd szybkim pociągiem z Krakowa do Warszawy. Do rewolucyjnej wojny cenowej na najbardziej obleganej trasie w Polsce szykują się dwie kolejowe spółki. Będzie jak we Włoszech? Odjazd - trzy razy dziennie. Przyjazd - zaledwie po trzech i pół godzinach. Zamiast stu złotych za najtańszy bilet - zaledwie 38 złotych. Tak w skrócie prezentuje się rewolucyjna oferta, jaką dla podróżujących na trasie Warszawa - Kraków klientów przygotowała spółka PKP Przewozy Regionalne. Kojarzona ze starym taborem, ciągłymi opóźnieniami, rozlatującymi się torami, ... kursy (lub rozpoczną 1 czerwca) na trasach m.in. z Warszawy do Poznania, Białegostoku czy Bydgoszczy. Zasada InterRegio? Bilety są dwu-, a nawet trzykrotnie tańsze od InterCity i ekspresów (teraz najtańszy bilet na trasie Kraków Główny - Warszawa Centralna kosztuje aż 97 złotych). I szybkie, bo podróż potrwa tylko pół godziny dłużej niż w Ex i IC. Przykład z Mazowsza Skąd PKP Przewozy ... firma z powodzeniem uruchamia od kilku lat na lato tanie połączenie Warszawa - Trójmiasto, z którego korzysta ogromna rzesza podróżnych. Pociąg o swojskiej nazwie "Słoneczny" kosztuje na trasie Warszawa - Gdynia zaledwie... 26 złotych, a nad morze jedzie tylko kilkanaście minut dłużej niż kosztujący fortunę ekspres. Czym PKP PR będzie wozić pasażerów szybką Centralną Magistralą Kolejową (tam pociągi mogą osiągać 160 km/godz., ... realną konkurencją dla drogich pociągów - słyszymy we władzach PKP PR. Na razie odremontowane składy elektryczne, jakie spółka chce rzucić między Warszawę a Kraków, muszą jeździć nieco wolniej, co może powodować opóźnienia na przecinającej środkową i południową część Polski magistrali. Zdaniem przedstawicieli spółki Intercity nie można dopuścić, aby wolniejsze pociągi blokowały drogę szybszym. Na CMK mkną ekspresy z Krakowa i Katowic do Warszawy i Trójmiasta, strategiczne znaczenie tej trasy dla jedynej operującej na niej spółki może więc zmaleć, jeśli okaże się, że wskutek działań konkurencji trzeba będzie modyfikować rozkład jazdy. - Niepotrzebne żale. Typowe dla monopolisty, który obawia się, że klient masowo odejdzie do konkurencji - komentują przedstawiciele PKP PR. Start 1 czerwca? A rozkład już się modyfikuje. Na środę zapowiedziano w Warszawie ostateczne decyzje w sprawie uruchomienia trzech tanich połączeń dziennie z Krakowa, i trzech ze stolicy. InterRegio mają odjeżdżać z Krakowa o 7, 11 i 18, do Krakowa dojeżdżać będą na 11, 18 i 22. Start tanich połączeń z Warszawą - najprawdopodobniej już 1 czerwca! Nowy gracz na dalekobieżnym rynku zapewnia, że obawy o gorszy komfort jazdy są płonne: - Niby coś za coś. Cena 38 złotych jest wymowna. Ale przecież wiele naszych nowych składów wygląda znakomicie, a jazda w nich jest bardzo komfortowa. Zapraszamy do przetestowania wszystkich tych, którzy przyzwyczaili się do bezsensownej drożyzny w InterCity. My będziemy tani, szybcy, nie mniej komfortowi - obiecują piewcy przedsięwzięcia. Według kolejowych ekspertów Polska, jako duży kraj, może stać się wkrótce areną cenowej walki na niespotykaną skalę. Tak jak Włochy, gdzie do wojny o podróżnych stanęły niegdyś: kolejowy przewoźnik Trenitalia oraz narodowa lotnicza Alitalia. W obliczu bankructwa tej drugiej - do wojny z powodzeniem przystąpiły samoloty m.in. irlandzkiego Ryanaira, ... trasie trwała ponad 20 godzin, a cena biletu dochodziła do... 100 euro. Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=6822


Temat: : Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne
Kielce: Bilet na pociąg interRegio kupisz u konduktora Podróż pociągiem interRegio z Warszawy trwa krócej i jest tańsza, ale pełna niespodzianek. Przekonali się tym pasażerowie, którzy w piątek zechcieli nim wrócić do domu. Na dworcu Warszawa Centralna pociąg był zapowiadany, ale nie pojawił się na wyświetlaczach nawet wtedy, kiedy stał już na peronie. O tym jak kiepsko jest rozreklamowany wiedziała załoga, bo ... od 4 września połączeniu. Kto wiedział czego szukać – znalazł. Równie niezwykła była sprawa biletów. Konduktorki wypisywały oświadczenia na podstawie, których pasażerowie, którzy kupili bilety w kasie, mogli je zwrócić a same wystawiały te dobre. Bilety sprzedawane w pociągu były tańsze – zwykły bilet kosztuje 35 zł pod czas gdy najtańszy relacji Warszawa – Kielce przez Radom 38 a najdroższy 56 zł. Maciej Jurcenia zastępca dyrektora PKP Przewozy Regionalne w Kielcach pytany dlaczego tak dziwne okoliczności towarzyszą podróży interRegio wyjaśnia, że dworce w Warszawie obsługuje konkurencyjna do Przewozów Regionalnych spółka InterCity. – Nie ... jeżdżący do Krakowa, ale teraz już wszystko jest ok. Bilety nadal sprzedawane będą w pociągu, ale już z przenośnych kas. – To dlatego, że nie było takiej trasy – wyjaśnia dyrektor. –Wprowadzenie nowego połączenia do ogólnopolskiego, skomplikowanego systemu potrwa ze dwa miesiące, dopiero wtedy będzie można kupować bilety w kasach na dworcach. Dyrektor jest zadowolony, bo w drugim tygodniu funkcjonowania połączenia liczba pasażerów wzrosła o 100 procent i w piątek z Warszawy jechało nim ok. 200 osób. Pociąg jest szybszy od tego jadącego przez Radom o 5 min.(w sumie 3 godz. 10 min) mimo, że ma do pokonania dłuższą o 60 km drogę. Na Centralnej Magistrali Kolejowej pędzi 120 na godzinę. Mógłby i 160, ale spółka Przewozy Regionalne nie ma wystarczająco dobrych składów. Dopiero ... dyrektor Polskich Linii Kolejowych w Kielcach. Dużo, ale dyrektor jest dobrej myśli. – Właśnie zaczęliśmy procedury, ten łącznik musi powstać zanim rozpocznie się budowa drugiego toru koło Warki - mówi. Pociąg InterRegio kursuje na trasie Kielce – Warszawa Wschodnia. Z Kielc wyrusza w poniedziałek o godzinie 5.14, natomiast w drogę powrotną w piątki z Warszawy Centralnej o godzinie 17.30. Kielczanie mogą do...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=6822


Temat: : TLK znikają z Chełma
co ! A nóż by się okazało, że są pasażerowie, a pociągi są jednak dochodowe i zabrali by dotacje? Po trzecie. 9 miesięcy temu (zbieg okoliczności ) został pozbawiony połączeń kolejowych ... trochę mało o lotnisku w Świdniku nie wspomnę, bo nie prędko ruszy) ale i kolejowej (likwidacja TLK do Chełma i Przemyśla, wcześniej Zamość, Lubartów, Parczew, Biłgoraj, zamykanie linii, stacji). A dlaczego? Dlatego, że gdyby "trafiła" do nas na Lubelszczyznę lepsza infrastruktura, moglibyśmy odebrać zachodnim województwom sporo inwestorów. Powód ? Tania - jeśli nie najtańsza w kraju - siła robocza, bliskość wschodniej granicy ... I to się zemści na PSL w najbliższych wyborach. Mam nadzieję, że na PO także. To samo stało się z infrastrukturą kolejową. Były plany remontu 7 i 30 (Lublin -Lubartów -...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=10485


Temat: Jak tanio podróżować po Europie
Przewodnik DZIENNIKA po promocjach PKP czwartek 10 kwiecień 2008 01:52 Dziennik.pl Jak tanio podróżować po Europie PKP zwiększyły niedawno liczbę pociągów międzynarodowych. Teraz z Warszawy można pojechać bezpośrednio m.in. do Amsterdamu. Podróż wcale nie musi być droga. Od grudnia 2007 roku zyskaliśmy bezpośrednie połączenia z Budapesztem, Amsterdamem, Bazyleą, Norymbergą i Monachium. Jest też więcej pociągów z Poznania do Berlina, z Krakowa, Kielc i Radomia do Moskwy. Do Odessy z kolei można jeździć bezpośrednio z Wrocławia. Natomiast latem tego roku w rozkładzie jazdy pojawi się pociąg z Krakowa nad Balaton. PKP oprócz nowych połączeń wprowadziły sporo promocji. Warto jednak wiedzieć, że na trasach międzynarodowych (dużo częściej niż na krajowych) obniżki się zmieniają. Dlatego ceny najlepiej śledzić w internecie, a przy każdym zakupie biletu pytać kasjera o promocje. Wybrane pakiety promocyjne w drugiej klasie: * Berlin-Warszawa-Specjal Najtańszy bilet z Warszawy do Berlina lub z powrotem kosztuje 19 euro. Po wyczerpaniu puli w tej cenie, można pojechać na tej trasie za 29 euro. Także podróż z Poznania do Berlina lub z Berlina do Poznania kosztuje 19 euro w jedną stronę. Bilety w promocyjnych cenach można kupić najpóźniej na trzy dni przed wyjazdem. Uwaga! Nie można ich zwrócić ani wymienić na inne. * SparNight i SparDay W dzień z Warszawy lub Krakowa do Wiednia można pojechać już za 29 euro. Natomiast bilet w wagonach sypialnych i kuszetkach (nocny pociąg Chopin z Warszawy do Wiednia i Wiednia do Warszawy) kosztuje o 10 euro więcej. W tej ofercie można też pojechać z Krakowa do Budapesztu. Uwaga! Podróż w obydwie strony kosztuje zaledwie 25 euro. Cena ta jest jednak wyższa, gdy podróżujemy w przedziałach sypialnych i w przedziałach z mniejszą liczbą kuszetek lub foteli. Biletów kupowanych w tej promocji także nie można zwracać ani wymieniać. * Rail Plus Dzięki specjalnej legitymacji, która jest ważna w całej Europie przez rok, można kupić bilety na połączenia bezpośrednie w pociągach ... Specjal: Szwecja, Dania, Holandia, Austria, Chorwacja, Rumunia Jest ona przeznaczona dla małych grup (do 5 osób dorosłych plus 1 dziecko) jadących tam i z powrotem. Pierwszy podróżny płaci za bilet standardową cenę, a pozostałe osoby dostają 50-proc. ulgę (ulga dla dzieci wynosi 25 proc.). Przykładowa cena dla osoby dorosłej na trasie Warszawa-Wiedeń-Warszawa: 365 zł, dla dwóch osób dorosłych: 547 zł. * Oferta Specjal: Polska-Czechy/Słowacja/Węgry/Rumunia/Bułgaria/Serbia i Czarnogóra Dzięki tej promocji podróżni dostają 30-procentową ulgę od opłat standardowych oraz dodatkowe ulgi dla dzieci i na przewóz psa. Natomiast grupy mogą kupić bilety za pół ceny. Warunkiem jest przejazd tam i z powrotem. * Schoenes Wochenende Ticket W niemieckich kasach kolejowych, a także w Kostrzyniu, Rzepinie, Szczecinie, lub przez internet (www.bahn.de) można kupić bilety Schoenes Wochenende Ticket. ... zasadach dostępne są bilety Brandenburg Ticket. Dzięki nim można podróżować do woli w sobotę lub niedzielę oraz w dni ustawowo wolne od pracy od północy do godz. 3 kolejnego dnia, a...
Źródło: haloooo.com/forum/viewtopic.php?t=1910


Powered by wordpress | Theme: simpletex | © filter portal